خانه و آشپزخانه

قیمت گوشت کوب دستی چوبی، استیل، پلاستیکی و سفالی

گوشت کوب دستی دیزیگوشت کوب دستی جزو معروف ترین و قدیمی ترین ابزار آشپزخانه است که تمامی ما ایرانیان به خوبی با آن آشنایی داریم با استفاده از این وسیله می توان انواع مواد غذایی را با روشی بسیار ساده له کرد.

از گوشتکوب دستی هنگام آشپزی کردن و به منظور کوبیدن مواد غذایی استفاده می شود این ابزار با ساختار منحصربفردی که دارد بصورت یکنواخت تمامی مواد غذایی موجود در ظرف را له کرده و برای استفاده در اختیارتان قرار می دهد بیشتر ما ایرانیان هنگام سرو کردن آبگوشت یا دیزی از این وسیله برای کوبیدن نخود و گوشت استفاده می کنیم.

گوشت کوب دستی چیست؟

گوشتکوب که به دیزی کوب نیز معروف است بهترین وسیله برای کوبیدن و له کردن مواد غذایی نظیر گوشت است این ابزار از بدنه ای تماما چوبی، فلزی، سنگی و پلاستیکی ساخته می شود که بدنه شامل دسته و سری گرد است با دست گرفتن دسته و وارد کردن فشار، هر نوع مواد غذایی به خوبی له شده و برای سرو کردن آماده می شود ما ایرانیان هنگام سرو کردن دیزی از این وسیله بیشترین استفاده را می کنیم.

مشاهده لیست قیمت ۴۳ مدل بیفتک کوب فلزی و چوبی پرفروش + لینک خرید

انواع گوشت کوب دستی

گوشت کوب دستی چوبی

گوشتکوب چوبی ساختاری سنتی و جذاب دارد و بدنه آن به شکل زیبایی خراطی شده است این مدل جزو پرطرفدارترین گوشت کوب ها به شمار می رود چرا که ظاهری زیبا و عملکردی مناسب هنگام استفاده کردن دارد وزن سبک و قیمت ارزان، دو مزیت خوب گوشت کوب چوبی است که سبک بودن از خسته شدن دست هنگام کوبیدن مواد غذایی جلوگیری می کند.

گوشت کوب دستی استیل

گوشت کوب استیل، کیفیت و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارد علت این موضوع مقاومت بالای استیل در برابر فشار و ضربه است همچنین گوشت کوب های استیل ضد زنگ هستند به همین منظور پس از استفاده به آسانی با آب شسته می شوند قیمت گوشت کوب استیل در مقایسه با مدل چوبی کمی گران تر است هر چند به دلیل ظاهر زیبا و دوام بالا، ارزش خرید کردن را دارد.

گوشت کوب دستی پلاستیکی

گوشت کوب پلاستیکی وزنی بسیار سبک دارد به همین دلیل هنگام کوبیدن، دست را به هیچ عنوان خسته نمی کند علاوه بر این، قیمت گوشت پلاستیکی بسیار ارزان است بنابراین با پرداخت هزینه ای پایین، می توان آن را از بازار خریداری کرد البته گوشتکوب های پلاستیکی بدنه ضعیف تری نسبت به دیگر مدل ها دارند به همین منظور باید با دقت از آنها استفاده کرد.

گوشت کوب دستی سفالی

گوشت کوب سفالی سنتی ترین مدل موجود در بازار است که استفاده از آن فضایی فوق العاده سنتی و نوستالژی را برایتان ایجاد می کند این مدل گوشتکوب از سفال ساخته میشود و بیشترین استفاده را در داخل رستوران های سنتی دارد ظاهر زیبا و دلنشین این مدل گوشت کوب دستی به شما این امکان را میدهد تا به عنوان وسیله ای تزئینی نیز بتوانید از آن استفاده نمایید.

نکات خرید گوشت کوب دستی

کیفیت داشتن بدنه

بدنه گوشت کوب دستی باید کیفیت و استحکام بالایی داشته باشد این مورد به جنس استفاده شده در ساخت بدنه بستگی خواهد داشت هر چه متریال استفاده شده مرغوب تر باشد در نتیجه بدنه محکم تر و مقاوم تر خواهد بود بنابراین هنگام خرید گوشت کوب به کیفیت جنس و ساخت کلی بدنه ان توجه کنید.

اندازه و روکش دسته

اندازه و روکش داشتن دسته نکاتی هستند که بهتر است به آن ها توجه داشت گوشت کوب دیزی یا دستی باید دسته ای خوش دست و اندازه داشته باشد تا هنگام استفاده بتوان به راحتی آن را دست گرفت همچنین داشتن روکش بر روی دسته نیز ویژگی است که کمک می کند تا دسته از داخل دست لیز نخورد این روکش ها معمولا از پلاستیک تولید می شوند.

ابعاد و اندازه سری

سری قسمتی گرد است که سطحی کاملا صاف دارد با در دست گرفتن دسته گوشت کوب و وارد کردن فشار، قسمت سری در داخل ظرف فرود می آید و باعث له شدن مواد غذایی میشود بنابراین خوش اندازه بودن سری بر روی عملکرد بهتر گوشتکوب تاثیر می گذارد و بهتر است اندازه آن خیلی کوچک نباشد.

میزان وزن

وزن نیز نکته ای است که باید مد نظر گرفته شود توجه داشته باشید هر چه وزن گوشت کوب سبک تر باشد استفاده از آن آسان تر خواهد بود گوشتکوب های خیلی سنگین فشار زیادی به دست وارد کرده و باعث خسته شدن دست می شود بنابراین بهتر است مدلی سبک را انتخاب کرد.

بهترین مارک گوشت کوب دستی

گوشت کوب پریجان

گوشت کوب یونیک

گوشت کوب بارک

گوشت کوب جی تی

گوشت کوب ریور

گوشت کوب ایکیا

جمع بندی پایانی

گوشت کوب دستی نیز همانند دیگر وسایل آشپزخانه کارایی مختص به خود را دارد و هنگام آشپزی و سرو غذاهایی نظیر آبگوشت یا دیزی مورد استفاده قرار می گیرد این وسیله در اندازه های بزرگ و کوچک طراحی و ساخته می شود.


۱. خرید گوشت کوب دستی مدل Izmir

گوشت کوب دستی مدل Izmir

این مدل گوشت کوب از جنس چوب با کیفیت و با خراطی های خاص ایرانی طراحی شده است که بسیار خوش دست می باشد این مدل گوشت کوب دستی جدید نسبت به سایر مدل های دیگر  هنگام استفاده کارایی آسان تری دارد وزن آن بسیار سبک بوده که از دیگر مزیت های آن به شمار می آید ارتفاع این گوشت کوب ۲۰ سانتی متر است که از اندازه ای مناسب و طراحی ارگونومیک برخودار می باشد.

مشخصات کلی

ابعاد: ۲۰x۵.۵x۵.۵ سانتی‌متر
وزن: ۲۰۰ گرم
جنس بدنه: چوب
کشور مبدا برند: ایران

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

۲. خرید گوشت کوب مدل M1

گوشت کوب مدل M1

گوشت کوب دستی فلزی یکی دیگر از مدل های پر استفاده در هر آشپزخانه ای است این مدل دارای جنس استیل و از استحکام خوبی برخودار است جنس فلزی نسبت به جنس های چوبی عمر بیشتری دارند و شستشوی آن ها آسان تر می باشد همچنین جنس فلزی به دلیل آلیاژ قدرتمند تر نسبت به جنس چوب هنگام استفاده به راحتی محتویات درون ظرف را در کمترین دقیقه له می کند که از قابلیت های خوب این مدل است.

مشخصات کلی

ابعاد: ۱۷x۵x۵
جنس: فلزی
کشور مبدا برند: ایران
جنس دسته: فلز

مشاهده قیمت و خرید در دیجی کالا

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا